Pokličite nas 070 221 221

Ulica Goce Delčeva 1, Ljubljana

IDEJE ZA JEDILNIK – VRANICA

Vranica je organ, ki je povezan s celotnim prebavnim sistemom. Ima nalogo razgradnje hrane. 

 

Vranica mora hrano najprej segreti na temperaturo telesa, da lahko začne njen razkroj. 

Pri vranici, ki je v oslabljenem jang delovanje (oslabljen vranični jang) se svetuje, da posameznik izloči uživanje surovega sadja (razen jabolk), surove zelenjave, zelenega čaja in določenih mlečnih izdelkov.

Slovenci imamo v prehrani veliko surovega sadja in zelenjave skozi celotno leto, kar ni optimalno za delovanje telesa. Po tradicionalni kitajski medicini se svetuje uživanje lokalne in sezonske hrane, v kolikor je mogoče ekološko pridelane. Prehranjevanje po sezonskih živilih torej pomeni, da v poznih jesenskih in zimskih mesecih, ko je zunaj hladno, v telo vnesemo čim več tople kuhane hrane, medtem ko se v pomladnih in poletnih mesecih svetuje več surove hrane. Trenutno, ko sta surovo sadje in surova zelenjava v trgovinah na voljo skozi celotno leto, se je prehranjevanje po sezonah opustilo. Ravno zaradi tega ima veliko Slovencev težave z oslabljenim vraničnim jangom. 

Simptomi, ki se razvijejo, ko je vranični jang oslabljen so bela obloga na jeziku, viden odtis zob na jeziku, težave z želodcem – refluks, bolečine, napihnjenost, težave z izločanjem blata – prepogosto ali preredko. 

 

Diagnoze, ki kažejo na oslabljen vranični jang so okužba z bakterijo Helicobacter Pylori, gastritis, Chronova bolezen… 

 

Posamezniku, ki se več let prehranjuje s surovim sadjem in zelenjavo je težko zamenjati način prehranjevanja. 

Tem posameznikom je namenjen članek, da dobijo nekaj idej za recepte. 

ZAJTRK:  

1. Prosena kaša s sadjem. 

2. Pečena ali kuhana jajca. 

3. Kuhani kosmiči v mleku ali rastlinskem napitku. 

4. Popečen kruhek z marmelado ali medom. 

5. Ajdova kaša z orehi in sadjem. 

6. Ajdov narastek (recept enak kot za rižev narastek).

7. Palačinke s pokuhanim sadjem.

8. Palačinke z ovsenimi kosmiči in jabolki ali hruškami.

9. Omleta s stročjim fižolom.

10. Sadni zavitek (štrudelj).

11. Sadne pite.

12. Biskvit s sadjem.  

Vse žitarice na telo delujejo sladko. Kljub temu, da so nam na voljo tudi žitarice iz drugih delov sveta (riž, kuskus itn.) se poskušajmo v večjem delu prehranjevati z lokalnimi žitaricami. 

KOSILO:

1. Zelenjavni polpeti z ovsenimi kosmiči. 

2. Zelenjavna “rižota”* po želji v spremljavi piščanca ali ribe.

3. Ajdova kaša s piščancem in gobami. 

4. Fižolova juha.

5. Boranja.

6. Zelenjavna pita s stročjim fižolom.

7. Lečina juha.

8. Enolončnica s fižolom, čičeriko, ječmenom.

9. Cmoki s sadjem.

10. Žlikrofi.

11. Štruklji.

12. Popražena sezonska zelenjava v voku z žitarico.  

 

Vse se lahko poljubno dopolnjuje z mesom ali morskimi sadeži. 

 

*“Rižota”: lahko se uporablja različna žita, ki nadomestijo riž: pira, ječmen, oves, pšenica, ajda, proso. Z menjavo žitaric boste poskrbeli za bolj raznolik in poln jedilnik. Enako velja za zelenjavo, igrajte se z različnimi okusi in doživetje pri hranjenju bo toliko večje.

VEČERJA: 

1. Juha z ovsenimi kosmiči in korenjem.

2. Ješprenova juha (ričet).

3. Grahova juha.

4. Bobova juha.

5. Juha iz muškatne buče.

6. Juha iz hokaido buče.

7. Krompirjeva juha. 

8. Zelenjavni narastek.  

 

Za večerjo se svetuje lahek obrok. Najprimernejša je juha, lahko pa večerjate pečeno zelenjavo, zelenjavne narastke itn. 

Med obroki se svetuje kompot ali “čips” pečen v pečici. 

Lahko uporabite krompir, sladki krompir, čičeriko, korenje, rdečo peso itn. 

 

 

In ne pozabite, BOLEZEN NE IZBIRA, VI LAHKO.   

 


NAROČITE SE NA BREZPLAČNI DIAGNOSTIČNI PREGLED IN IZBERITE ZDRAVJE.