Pokličite nas 070 221 221

Ulica Goce Delčeva 1, Ljubljana

RAZSTRUPLJANJE PO TRADICIONALNI KITAJSKI MEDICINI

V času po novoletnih praznikih, polnih obilja, se veliko govori o razstrupljanju. Ljudje iščemo učinkovit način za ponovno vzpostavitev ravnovesja v telesu in sproščanja nakopičenih toksinov ter kilogramov.  

 

Tradicionalna kitajska medicina ima edinstven pristop k prehranjevanju in posledično tudi razstrupljanju: 

sledite naravi in uporabite njeno neomejeno moč, da dosežete in vzdržujete zdravo, uravnoteženo telo.

Tradicionalna kitajska medicina je ena najstarejših metod zdravljenja na svetu. V osnovi se je razvila

kot preventivna medicina, ki se danes uporablja tudi kurativno. Pomemben vidik tradicionalne kitajske medicine je hrana, ki jo vnašamo v telo. Človek se po tradicionalni kitajski medicini (filozofiji) ne ločuje od narave, ampak je del nje. Zaradi tega je potrebno upoštevati tudi letne čase in kdaj krepiti posamezni organ. 

RAZSTRUPLJANJE 

 

Razstrupljanje ali detoks po praznikih po tradicionalni kitajski medicine temelji na uravnoteženih obrokih (op. nekaj namigov za pripravo obrokov je napisanih spodaj). 

Izvajanje celostnih ali delnih postov, uživanje smutijev in svežega sadja in zelenjave ni priporočljivo.  

 

Čas zime (nizke temperature) je čas, ko je telo potrebno greti. Surovo sadje in surova zelenjava hladita telo, zato je do poletja odsvetovano uživanje svežega sadja (razen jabolk) in sveže zelenjave (solate ipd.). Sadje lahko uživate v obliki kompotov, medtem ko vso zelenjavo termično obdelajte (op. poparjen radič je čudovitega okusa). 

JETRA

 

Organ preko katerega se telo čisti so jetra. 

Jetra krepi po barvi zelena in po okusu kisla hrana. V prehrano vključite čim

več zelene zelenjave (če jo imate še vedno na vrtu toliko bolje :)): brokoli, ohrovt, kodrolistni ohrovt, brstični ohrovt, por, špinača, blitva, zelje.  

Svetovano je uživanje ingverjevega čaja. Na 1 liter vode narežite približno 3 cm olupljene ingverjeve korenine, vrete 10 min in precedite. Za izboljšanje okusa lahko dodate sok limone in žličko medu. Ingverjev čaj lahko uživate preko celotnega dneva. 

 

Vsa pijača, ki jo boste uživali naj bo topla in ne direktno iz hladilnika.  

 

V primeru, da imate težave s spanjem, glavoboli, vrtoglavicami, tinitusom ipd. iz prehrane odstranite kavo.

Lahko jo nadomestite s črnim čajem. Vsi pa se izognite zelenemu čaju (deluje hladno na telo) in alkoholu. 

 

ŽELJA PO SLADKEM

 

Želja po sladkem je odraz, da vranica potrebuje krepitev. Instinktivno željo po sladkem navadno zadovoljimo s

sladkarijami, kar ni dobro za telo. 

 

Vranico krepi hrana po barvi rumena in po okusu sladka. Priporočamo, da si skuhate večjo količino juhe iz muškatne buče in jo imate po porcijah shranjeno v skrinji, ter si jo pogrejete v času, ko vam paše sladko. Vranico krepi tudi proso in sladki krompir (lahko si pripravite pečen »čips« v pečici iz sladkega krompirja (priprava vam bom vzela 30 minut)). 

ŽIVLJENJSKI SLOG

 

Poleg prehranjevanja je pomemben tudi celostni življenjski slog. 

 

SPANJE 

Vzemite si čas za spanje. Priporočljivih je 8 ur spanca. Tisti, ki spite veliko manj, postopoma zavestno

hodite spat 30 min prej en mesec. Ko se telo navadi na ta ritem, naslednji mesec dodajte 30 minut, tako da boste prišli nekje na 8 ur spanca dnevno. 

 

OBROKI 

Pomembni so redni in topli obroki. Pred odhodom v službo (ali po prihodu v službo) pojejte zajtrk. Vzemite

si čas za malico in najpomembneje uravnoteženo kosilo. Kosilo si lahko seboj nesete v to-go grelnih posodah, v katerih si lahko hrano pogrejete povsod, kjer je vtičnica. 

 

GIBANJE 

Ne pozabiti na gibanje. Če se

že zadnjih nekaj let ne ukvarjate s športom in vas to niti ne veseli, potem

začnite pri majhnih spremembah – hoja po stopnicah, namesto dvigala, parkirajte

avto 10 min stran od službe, iz avtobusa izstopite eno postajo prej, vsakič predno

greste na WC se pretegnite, lahko tudi malo zaokrožite z boki. 

MASAŽA in AKUPRESURA

 

Za boljši pretok si vsak večer zmasirajte trebuh. V smeri urnega kazalca krožite z dlanjo približno 10 minut.

Masirajte si tudi točki ST 36 (štiri prste pod kolenom in en palec širine

navzven) in HT3 (dlan obrnite navzgor, tri prste od zapestja proti komolcu je

točka na sredini roke). 

NAMIGI ZA PRIPRAVO OBROKOV

 

Veliko ljudi ima časovno stisko in si zato ne pripravlja obroke. Spodaj je opisanih nekaj namigov za hitre in polnovredne obroke. 

 

 

ZAJTRK:

 

1. Prosena kaša.

2. Pečena ali kuhana jajca.

3. Kuhani kosmiči v mleku ali rastlinskem napitku.

4. Popečen kruhek z marmelado ali medom.

5. Kuhan riž v mleku ali rastlinskem napitku.

6. Rižev narastek. 

 

*Vse kuhane jedi si lahko pripravite vnaprej (razen pečenih jajc) in jih naslednji dan samo pogrejete. 

KOSILO:

 

1.   Prepražite čebulo, dodate por, kodrolistni ohrovt, zalijete z domačimi pelati.

2.   Prepražite čebulo, dodate por, korenček in na koščke narezanega piščanca.

3.   Prepražite rdeče zelje, kalčke, gobe in ohrovt.

4.   Prepražite brstični ohrovt in sezamova semena.

5.   Pokuhajte špinačo, jo prepražite na česnu in dodajte malo mleka ali rastlinskega mlečnega napitka.

6.   Dušite na koščke narezano jagnjetino ali govedino in kislo repo, na koncu dodate ajdovo kašo. 

7.   Spečete goveji zrezek in v naravni omaki pokuhate grah. 

8.   V pečici spečete ribo in na koščke narezan krompir ter poljubno zelenjavo.

9.   Prepražite čebulo, po želji izbrano zeleno zelenjavo (zgoraj je seznam), orehe ali indijske oreščke.

10. Jedi na žlico (lahko jih vnaprej pripravite).

 

*Pri vseh receptih lahko meso nadomestite s sojo ali ga ne uporabite. V primeru, da boste omake delali brez mesa in ste vegani ali vegetarijanci si na koncu po jedi polijte jedilno žlico hladno stiskanega ričkovega olja, da zadostite dnevnim količinam omega 3 in 6 maščob. 

 

*Pri vseh omakah lahko dodajate poljubne priloge: ajdova kaša, prosena kaša, črni riž, ječmen, amarant, bulgur, kus kus, testenine itd.

Dodatno lahko popestrite okus, če prilogi pri kuhi dodate črno ali rdečo lečo, mungo fižol, navaden fižol, sojo ali katero koli stročnico. 

VEČERJA:

 

Za večerjo si privoščite zelenjavno ali mesno juho. Zelenjavne juhe lahko skuhate na jušni osnovi ali naredite kremno s krompirjem ali mlekom oz. rastlinskim napitkom. Na voljo je veliko možnosti – česnova juha, juha s kodrolistnim ohrovtom, ohrovtova juha, juha iz muškatne buče, špinačna juha, kolerabna juha, porova juha, zeljna juha… Seveda se lahko odločite tudi za kombinacijo več zelenjave. 

 

Pri piščančji juhi lahko za popestritev poskusite v servirano juho dodati malo žličko sojine omake (op. v tem primeru mora biti juha manj slana) in na koščke narezane popražene lešnike. 

 

Juhe si lahko pripravite vnaprej in jih imate v skrinji (pri kremnih juhah si pripravite samo osnovo). 

MALICA:

 

Za malico si privoščite kompot, jabolko ali suho sadje (naj bo sušeno brez sladkorja). 

 

Za slan prigrizek na kolobarje narezan popečen sladki krompir ali popečeno čičeriko (op. najprej jo skuhajte, nato popecite v pečici in po želji začinite). 

 

Kuhanje na prvi pogled vzame veliko časa, zato se marsikdo tega rituala izogiba. V primeru, da vam to

prestavlja obremenitev začnite tako, da začnete kuhati en dan v tednu. Ko vam to postane rutina pa razširite na dodatni dan.  

 

Ne pozabite na krepitev ledvic in prihajajočih jeter. V mrzlem vremenu se grejte – tako s toplimi oblačili, odejami kot tudi s hrano.