Pokličite nas 070 221 221

Ulica Goce Delčeva 1, Ljubljana

IMUNSKI SISTEM 

KAJ LAHKO STORIMO SAMI? 

Imunski sistem je eden od obrambnih mehanizmov telesa. Krepitev imunskega sistema je potrebno 

izvajati skozi celotno leto – to je življenjski slog in ne »modna muha« jeseni. Vendar pa ni nikoli prepozno, da z zdravim življenjskim slogom pričnemo.  Za dober imunski sistem je potrebna uravnotežena prehrana, uravnovešenje stresa, dovolj počitka in redno gibanje. 

Tradicionalna kitajska medicina lahko pomaga s terapijami akupunkture in zeliščnimi prehranskimi dopolnili. 

5 napotkov za dober imunski sistem:

1. Privoščite si dovolj počitka:

 

Odrasel posameznik potrebuje 8 ur spanca dnevno. Optimalno je, da se spati odpravimo med 21.30 in 22.30. Zaspati morate vsaj v 20 minutah in spati kosu 8 ur. Zbujanje med nočjo kaže na znake oslabljenosti in jih je potrebno vzeti resno. Zjutraj, ko se zbudite morate biti spočiti in polni energije za nov dan. V popoldanskih urah si lahko privoščite še krajši počitek (15-30 minut), najbolj optimalno je počivati po obroku.

2. Uravnovesite stres:

 

Stres je v današnjem svetu prisoten povsod. Pomembno je, da se ga naučimo obvladovati in sproščati. Popoldan po službi in v večernih urah ne smete biti obremenjeni s stresnimi dogodki dneva. V kolikor se ta obremenjenost pojavlja je potrebno reagirati. Tradicionalna kitajska medicina težave s stresom zdravi s terapijo akupunkture in zeliščnimi prehranskimi dopolnili. 

3. Prehrana:

 

Ključnega pomena je prehrana, saj je to gorivo našega telesa. Tradicionalna kitajska medicina poudarja sezonsko, lokalno in če je mogoče ekološko prehranjevanje. To z enostavnejšimi besedami pomeni, da je za Slovenijo najbolj optimalno prehranjevanje takšno, kot je bilo 100 let nazaj na našem področju, ko še ni bilo globalizacije in dostopa vseh živil v nakupovalnih centrih. Torej nazaj h koreninam. 

 

Pomemben je raznolik vnos živil. Za imunski sistem so zelo pomembni vitamini B, C in D. Vse vitamine je mogoče dodajati v obliki prehranskih dopolnil. Hkrati, pa lahko v prehrano vnesete več živil, ki te vitamine vsebujejo. 

Vitamini skupine B se nahajajo v polnozrnatih izdelkih, stročnicah (čičerika, fižol (črni, rdeči, stročji …), grah, mungo fižol (črni, zeleni, rdeči), leča, soja …), oreški, zelena zelenjava, gobe, kvas, kvasni kosmiči, rdeče meso (svinjina, teletina, jetra …), mleko in mlečni izdelki ter ribe. 

Vitamin C se nahaja predvsem v papriki, citrusih in kiviju. Vsebuje ga tudi ohrovt, brstični ohrovt, brokoli, špinača, kislo zelje, peteršilj, bazilika. Vitamin C se ob toplotni obdelavi uniči, zato je priporočljivo uživanje termično neobdelanih živil. 

Vitamin D se nahaja predvsem v živilih živalskega izvora, kot so ribje olje, ribe, jajca in mlečni izdelki. 

Svetujemo preventivno uživanje sirupa oz. marmelade iz bezgovih jagod (črne jagode, ne sirup iz bezgovih cvetov). Sirup bezgovih jagod optimalno deluje na pljučni qi in posledično na naš imunski sistem. Lahko užijete kar z žlico ali si vmešate v čaj (ki ga prej ohladite na sobno temperaturo).

4. Redno gibanje:

 

Redno gibanje je pomembno za imunski sistem, saj je tako telo v kondiciji. Poleg športnih aktivnosti se svetuje, da se izogibamo dvigalom (gremo raje po stopnicah), poskušamo iz točke A na točko B priti s kolesom, skirojem, rolerji…, v kolikor je to mogoče. 

5.Točki, ki krepita imunski sistem: 

ST36 spleen 6

V času, ko zaradi odloka vlade RS poteka šolanje in služba na daljavo, torej od doma, poskušajte ohraniti delovni urnik. Torej načrtuje dele, obroke, gibanje, počitek.  

In ne pozabite, BOLEZEN NE IZBIRA, VI LAHKO

Vdihnite, izdihnite, umirite misli in IZBERITE ZDRAVJE!